"Jesteśmy dla Ciebie, byś mógł się rozwijać. Gwarantujemy przyjazną atmosferę, bezpieczeństwo i dobre przygotowanie do życia"
O szkole
W Ośrodku przebywają i uczą się dzieci i młodzież w wieku od 7 do 24 lat z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym, głębokim, z różnego rodzaju sprzężeniami oraz cechami autyzmu. Budynek dzieli się na część szkolną i internat.
Z powodzeniem stosujemy opracowany przez nas program zooterapii i przyrodoterapii. Na terenie Ośrodka, gdzie prowadzona jest mała hodowla królików a od 2002r. mamy również kozy i gęsi. Położenie naszej placówki umożliwia bezpośredni kontakt z przyrodą a kontakt ten rozwija, uczy odpowiedzialności, bawi i leczy.
Szkoła dysponuje:
- jasnymi, przestronnymi klasami,
- dobrym wyposażeniem w pomoce naukowe i środki audiowizualne,
- dwoma salami rehabilitacyjnymi,
- pracownią gospodarstwa domowego,
- gabinetem rehabilitacyjnym,
- gabinetm przyrodniczym.
Misja szkoły
Nasza szkoła jest przyjazna, otwarta i bezpieczna. Rozwijamy u uczniów przymioty ciała, umysłu, uczucia i wyobraźnię. Działamy po to by nasi uczniowie byli dobrze przygotowani do życia w społeczeństwie XXI wieku a ich rodzice darzyli nas zaufaniem, by prowadzący szkoły mieli satysfakcję z wykonywanej pracy a szkoła cieszyła się uznaniem w środowisku.
Wizja szkoły
Chcemy bazując na dotychczasowych doświadczeniach wzbogacać naszą bazę dydaktyczną i infrastrukturę. Wypracowywać nowe metody pracy szczególnie te, które są skierowane na pracę z dziećmi z upośledzeniem znacznym i głębokim. Zarówno na zajęciach szkolnych jak też w pracy internackiej zmierzamy do tego by rozwijać możliwości dzieci poprzez kontakt z przyrodą. W budynku jest bardzo dużo roślin, którymi opiekują się dzieci, są zwierzęta domowe: psy i koty, dzieci opiekują się królikami a kozy i pies pełnią rolę terapeutów.
Metody leczenia:
- Dogoterapia - to leczenie przez kontakt z psem. Kontakt z psem wyzwala w dzieciach spontaniczne reakcje, pozwala przełamać obawy i lęki, bardzo podobnie oddziałują inne zwierzęta np. kozy, koty.
- Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne - pozwala dzieciom poznać swoje ciało. W prowadzonych ćwiczeniach nauczyciel przekazuje dziecku wiedzę o budowie jego ciała.
- Zajęcia muzyczno-rytmiczne - zajęcia z wykorzystaniem muzyki i rytmu wpływają aktywizująco na dzieci, które w czasie zajęć uaktywniają się, wykazując duże zaangażowanie i radość.
- Arteterapia - jest to leczenie poprzez kontakt ze sztuką. Arteterapia wpływa korzystnie na sferę psychiczną i ma ogromne znaczenie dla uwrażliwiania dziecka.
- Zajęcia" porannego kręgu - czyli stymulacja polisensoryczna według pór roku obejmują Swym zasięgiem: wzrok, dotyk, słuch, węch i smak. Bodźce płynące wprost ze świata są inspiracją do pracy z dzieckiem.
|